2021’de hizmete girmesi planlanan geminin ana görevi amfibi görev gücünü nakletmek ve helikopter operasyonu yapmak.
Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın açtığı ihaleyi SEDEF Gemi A.Ş. kazanmıştır. Tarafların sözleşmeyi 07/05/2015 tarihinde imzalayarak çalışmalara başlanmıştır. İlk kaynağı mayıs 2016'da atılacak olan geminin inşasına Eylül 2016 tarihinde başlanacaktır. İspanyol Juan Carlos L-61 gemisi baz alınarak yapılacak olan TCG ANADOLU'nun %50 oranında yerli olması hedeflenmektedir.
TCG ANADOLU TEKNİK ÖZELLİKLERİ NELERDİR?
- 5 dizel motora sahip olacak gemi 20-21 knot (37-38 km/h) hız yapabilecektir. İdeal hızı 15 knot ile 9000 deniz mili yol alabilecektir.
- Tam yükle 28 bin ton ağırlığa erişebilecektir.
- 231 metre uzunluğundaki gemi 32 metre eninde ve 7 m yüksekliğinde olacaktır.
- Havuz güvertesinde 4 adet Mekanize Çıkarma Aracı (LCM) veya 2 adet Hava Yastıklı Çıkarma Aracı (LCAC) taşıyabilecektir.
- Hangarında 11 jet 12 helikopter veya 20 jet uçağı bulundurabilecektir.
- Hangarı toplam 1000 m2 olacaktır.
- 13 tank, toplam 27 adet Amfibi Zırhlı Aracı (AAV)
- 6 adet Zırhlı Personel Taşıyıcı (ZPT)
- 16 Knot rüzgarda yükleme ve boşaltma, 27 knot kuvvetli rüzgarda bile helikopter operasyonu yapabilecektir.
- Personel, helikopter ve araçlar için asansörler bulunan geminin 348 kalıcı personeli olacak,56 uçuş pesoneli, 50 hastane personeli, 200 karargah pesoneli ve 550-700 kişilik amfibi komandosunu barındıracabilecek.
HANGİ SİLAH SİSTEMLERİ KULLANILACAKTIR?
- 4 adet 25 mm Aselsan STOP
- 3 adet 12.7 mm Aselsan Stamp
- 2 adet Mk 15 Phalanax Ciws
RADAR SİSTEMLERİ
Aselsan Smart-S Mk2 3 Boyutlu Arama
Aselsan Ares-2N ED
Aselsan Alper Gemi LPI
gibi radar sistemleri mevcuttur.
TCG ANADOLU STRATEJİK ÜSTÜNLÜK SAĞLAR MI?
Her ne kadar bir uçak gemisi kadar etkili olmasada Akdeniz ve Karadeniz için yeterli bir gemidir. Akdeniz'de deniz üstünlüğü kuran İsrail'e yeterli olmasada bu projelerin devam edeceği iyi bir cevap niteliğindedir. Sürekli bir it dalaşı içinde olduğumuz Yunanistan'ın eskisi kadar rahat olamayacağı demektir. Rusya'nın Karadeniz'de istediği gibi at koşturamaması demektir. Yabancı devletlerde çıkan krizlerde vatandaşlarımıza bir çıkış kapısı demektir.
Türkiye'nin içinde bulunduğu F-35 projesinde dikey iniş kalkış yapan F-35B modellerini tercih etmesi TCG ANADOLU'nun gücüne güç katacaktır. Kısa mesafede kalkma yetisine sahip olmayan Türk F-16'lar bu gemide kullanılamazdır.Milli uçak projesi TF-X'ler kısa mesafelerde kalkacak şekilde tasarlanmalıdırlar. Deniz araçlarına iniş kalkış yapan helikoptere önem vermemiz gerekmektedir.
---------------------------------------------------------------------------
Kaynakça:
---------------------------------------------------------------------------
Kaynakça:
http://www.kalkavanshipyard.com/urun_Havuzlu-Cikarma-Gemisi-(LPD)_70.html
http://www.aselsan.com.tr
---------------------------------------------------------------------------
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder